Banda de rulare a anvelopelor

Banda de rulare a anvelopelor

anvelope banda de rulare

Banda de rulare a anvelopelor este partea exterioara a anvelopei care intre in contact direct cu asfaltul. Banda de rulare este construita dintr-un material (cauciuc) gros sau cauciuc compozit, realizat astfel incat sa va asigure un nivel adecvat de tractiune. Banda de rulare prezinta anumite proprietati precum rezistenta la uzura, la temperaturi inalte sau joase, la taiere si la frecare.

Banda de rulare are elemente specifice precum profilul benzii care are mai multe caracteristici : goluri si plinuri care formeaza canaluri, striuri, blocuri, nervuri, gropite si striuri. Fiecare dintre aceste caracteristici ofera o functie diferita intregii anvelope.

Canalele sunt santurile tranversale sau logitudinale dispuse pe circumferinta anvelopei, acestea ofera siguranta pe suprafetele de drum umede pentru ca, canalizeaza apa din zona de contact astfel evitand aquaplanarea.

Striurile sunt mici crestaturi in cauciuc din banda de rulare care le flexibilizeaza, acestea asigura cresterea tractiunii.

Blocurile sunt segmente de cauciuc cu forme si orientari diferite in functie de utilitatea anvelopelor, la fel ca si striurile acestea sunt prezente pentru a asigura tractiunea.

Nervurile sunt un rand de blocuri in linie dreapta pe toata circumferinta de contact a anvelopei

Gropitele sunt adancituri in cauciuc, acestea ajuta la racirea anvelopei.

Profilul benzii de rulare a anvelopei prezinta si intrebuintarile anvelopelor, astfel anvelopele pot fii de vara, de iarna, speciale pentru noroi, speciale pentru drumuri umede, etc.

Alegerea unei anvelope cu un potrivite imbunatateste tractiunea autovehicolului, manevrabilitatea autovehicolului si durabilitatea anvelopei. Pe langa acestea anvelopa potrivita are un efect direct asupra confortului de mers, al nivelului de zgomot si al eficientei consumului de carburant.

Articol realizat impreuna cu Echipa RoCarsConcept Vulcanizare

No Comments

Give a Reply