Strategii de promovare a unei firme

Strategii de promovare a unei firme

Oricât de inovator sau util ar fi produsul sau serviciul tău nu se va vinde singur. Pentru că acesta să fie valorificat, beneficiile lui trebuie aduse la cunoștință consumatorilor. Insă, acest lucru nu se face pur și simplu prin enumerarea avantajelor pe care le prezintă pentru cel care îl  achiziționează. Iar de multe ori,  o astfel de abordare în care decizi în locul clientului poate fi agasantă. Și, atunci ai nevoie de strategii de promovare a unei firme, produs, serviciu sau brand care să stârnească interesul, să îl facă pe potențialul client să își dorească să îl achiziționeze sau să afle mai multe lucruri despre acesta. Cum faceți acest lucru în timpurile contemporane? Prin marketing online, social media, advertoriale SEO,  content media, campanii PPC, toate integrate într-o strategie de promovare unitară.

În același timp, se construiește și imaginea care este importantă în mediul online. Orice afacere trebuie să câștige încrederea clienților săi, iar acest lucru nu se poate obține decât prin onestitate, dar și campanii de promovare care să pună în lumina valoarea și calitatea produsului sau serviciului.

 

Metode de promovare tradiționale versus metode de promovare online

Metodele de promovare tradițională pierd teren întrucât acestea se adresează mai mult consumatorilor cu o vârstă respectabilă. Motivul? Tinerii preferă mai mult mediul online pentru informare și divertisment și nu se uită foarte mult la televizor. Afișele stradale, flyerele împărțite pe stradă, bannerele, afișele de pe mijloacele de transport, toate sunt deja metode învechite de promovare a unei afaceri. Și, să nu mai menționăm despre faptul că în cele mai multe cazuri sunt considerate agresive. Strategii le de promovare online sunt cele care au câștigat foarte mult teren odată cu dezvoltarea tehnologiei întrucât oferă numeroase posibilități și accesibilitate din toate punctele de vedere. Oferă posibilitatea unei target-ări optime ceea ce se traduce printr-un impact ridicat raportat la vizitator, costuri reduse, este mult mai simplu să se detalieze o informație despre un produs sau serviciu și oferă o flexibilitate nelimitată în privința modului de abordare.

Mai ales dacă aveți o afacere care se află la început de drum este necesar să implementați strategii de promovare a unei firme care să fie eficiente iar costurile cât mai reduse. Nu spunem că este greșit să investiți în printarea unor flyere pe care să le împărțiți pe stradă deoarece dacă sunt corect plasate atunci reprezintă un mijloc de promovare eficient. Însă, în funcție de tipul afacerii, se va alege și tipul de promovare. În unele cazuri – spre exemplu, dacă ai o afacere de service laptop sau de reparații a unor dispozitive casnice, nu este rea ideea să apelezi și la metode mai învechite de promovare (pe lângă cele moderne), însă în cazul în care ai o afacere unde clienții te găsesc exclusiv prin motoarele de căutare – cum ar fi agențiile SEO, companii de IT sau cele care, bunăoară, vând softuri de design (Autocad, Sketchup, etc.) – atunci ar avea sens să uitați de metodele de publicitate prin flyere.

Strategii de promovare online ușor de implementat de afacerile aflate la început

Cele mai importante strategii de marketing online care se adresează companiilor aflate la început sunt optimizarea site-ului pentru dispozitive mobile, crearea conținutului de calitate, optimizarea SEO și marketing pentru rețele de socializare. Având aceste patru strategii de marketing online bine puse la punct veți putea obține mai mult decât prin oricare alte mijloace tradiționale.

În mediul online feedback-ul se poate obține chiar spontan, iar eficientă unei campanii online se poate vedea instantaneu. Puteți crea un website pe care să îl promovați pe rețelele de socializare, să adăugați site-ului un newsletter la care se pot abona clienții, să creați campanii, să creați un blog unde să detaliați ce pot face cu produsele și serviciile dumneavoastră. Mediul online oferă posibilități nelimitate în materie de strategii de promovare online și ar fi chiar păcât să nu profitați de acestea.

strategii SEO

Leave a comment